Nieuws

Nieuwsbrief 1 juli 2020

Beste leden,

Hopelijk is iedereen deze vreemde periode in goede gezondheid doorgekomen. Omdat de overheid de coronamaatregelen weer wat versoepeld heeft, hebben wij gelukkig weer wat goed nieuws te melden. 

LedenvergaderingOnder de huidige omstandigheden kan de jaarvergadering op 11 september in het Dorpshuis van Zuiderwoude gewoon doorgaan. Mochten er beperkingen zijn voor het aantal aanwezigen dan gaan we op zoek naar een creatieve oplossing zodat de vergadering, voor het begin van het nieuwe schaatsseizoen, gehouden kan worden.

Wielrennen op maandagavondGoed nieuws! Vanaf aankomende maandag zal het wielrennen weer van start gaan. Voor de deelnemers betekent dit: om 19:00 uur verzamelen bij de Grote Kerk van Monnickendam. Wanneer we niet aan het fietsen zijn, dus ook bij het verzamelen, moet iedereen minimaal 1,5 meter afstand houden van elkaar. Als we eenmaal fietsen, hoeft dit niet meer.
Hopelijk tot dan!

ZomertrainingNog meer goed nieuws! Aanstaande woensdag mag de kantine van de Atletiekvereniging ook weer open. Dit betekent dat we na de training weer gezellig een kopje koffie/thee kunnen drinken. Let op: ook hier moeten we 1,5 meter afstand houden. Wij zorgen voor extra desinfectiemiddel zodat iedereen zijn handen kan ontsmetten. De versoepeling houdt ook in dat we weer meer spelmateriaal mogen gebruiken!

Abonnementen schaatsenWij zijn er klaar voor, maar we moeten de abonnementsprijzen nog binnen krijgen van de baancommissie. We verwachten jullie hier eind juli meer informatie over te kunnen geven.

SponsoractieSTG Waterland gaat waarschijnlijk meedoen aan de Jeugdsponsoractie van de Deen supermarkten in Monnickendam. Houdt het in de gaten!

Hopelijk tot snel bij een van de trainingen of tijdens de ledenvergadering!
Het bestuur van STG Waterland
Eric, Ronald, Lieke, Bertil, Marianne en Rozemarijn

Zomertraining & Bootcamp voor iedereen

Hopelijk verkeren jullie (en jullie naasten) nog in goede gezondheid. We hebben gelukkig ook weer wat goed nieuws te vermelden, we mogen namelijk weer buiten sporten. Dit betekent dat de zomertraining vanaf woensdag 20 mei 19.30 uur weer van start kan gaan bij Atletiek Vereniging Monnickendam, Cornelis Dirkszlaan 352 Monnickendam. Dit mits er minstens 1,5 meter afstand wordt gehouden. In dit artikel lees je hoe wij iedereen vanaf 13 jaar een leuke training gaan geven om jullie een gezonde spierpijn te bezorgen.

De jongste jeugdleden (t/m 12 jaar) zijn hier al een paar weken geleden mee begonnen en bij hen gaat dat erg goed! Klik hier voor meer info voor deze leeftijdsgroep.

Protocollen
Om het sporten goed te laten verlopen, is het van belang om de protocollen goed door te lezen en je tijdens het sporten daar aan te houden. Dat we mogen sporten is mogelijk dankzij een noodverordening van de gemeente Waterland. Als we de protocollen niet goed volgen kan er ‘gehandhaafd’ worden. Dat kan betekenen een boete aan een individu of mogelijk het intrekken van de verordening voor onze vereniging. Dan mogen als we STG niet meer op het veld komen. Zover gaan we het natuurlijk niet laten komen. Let daarom op elkaar en hou je aan de regels.
Lees hier de richtlijnen van NOCNSF
Dit zijn de instructies van de KNSB

Zomertraining
We starten op 20 mei met een korte introductie waarin de regels nogmaals benoemd worden. De eerste 4 weken zullen alle groepen met 1 uur training beginnen om na 8 weken stilstand voorzichtig op te bouwen en met elkaar te wennen aan sporten op 1,5 m afstand. Als dat na 4 weken allemaal wat gewend is, zullen we verder gaan met de gebruikelijk 1,5 uur training voor iedereen vanaf 13 jaar.

Praktische zaken

  • Kom maximaal 5 minuten van te voren.
  • De kantine en kleedkamers, incl. toiletten zijn dicht en moeten gesloten blijven. Ga daarom thuis nog even naar het toilet en neem je eigen drinken mee.
  • Het koffie en thee drinken mag afloop kan nog niet. Na afloop dient iedereen daarom zo snel mogelijk naar huis te gaan.
  • Volg altijd de aanwijzingen van de aanwezige Corona Coordinator, dat is Willem Blackborn.

Fietsen op maandagavond
Voorlopig kunnen we nog niet met STG onze gebruikelijke maandagavond fietstraining doen. De redenen daarvoor zijn te vinden in de bijgevoegde links van de KNWU en de NTFU. Als vereniging moeten we deze adviezen volgen. Natuurlijk kun je nog wel volop voor je zelf of met een fietsmaatje trainen zodat je fietsconditie goed blijft.
Zie hier de instructies van de KNWU. 
Hier de tips van de NTFU.

Thuis voorbereiden op de bootcamp
Om al vast goed voorbereid aan de start te komen vind je hier ook nog twee filmpjes die onze trainers gemaakt hebben. Klik hier voor de eerste film en hier voor de tweede video. Wij vinden het erg leuk om te zien/horen dat jullie de trainingen hebben mee gedaan, filmpjes zijn dan ook zeker welkom! Voor het beste filmpje wordt later in het jaar een passende beloning verzorgd.

We zijn blij met de eerste verruiming hopen woensdag met een grote groep, al sportend, wat bij kunnen praten waardoor we straks met z’n allen kunnen zeggen: we (over)winnen veel met sportTot woensdag!  Marianne, Rozemarijn, Lieke, Bertil, Ronald en Eric

Tweede bootcamp instructievideo

Onze trainers hebben weer hun best gedaan om jullie conditie op orde houden. 
Klik hier voor de tweede video. Met enige regelmaat krijgen jullie nieuwe oefeningen zodat je niet wekenlang eenzijdig traint.

Oproep: Maak zelf een korte film met jouw favoriete zomertraining en mail deze naar info@stgwaterland.nl 
We zijn erg benieuwd naar jullie inzendingen!

 

Mini-bootcamp jeugd t/m 12 jaar

Op woensdag 29 april om 19.30 starten we met “mini-bootcamp” waar je als lid van STG Waterland van harte welkom bent. Eind van de bootcamp is om 20.30 uur. Het adres is Cornelis Dirkszlaan 352 Monnickendam. 

Om het zo gezellig mogelijk te maken mag je zo lang de Corona beperkingen duren een vriendje of vriendinnetje meenemen. Die mogen gratis mee sporten. Als iedereen weer mag gaan sporten mogen ze kiezen of zij mee willen blijven doen, tegen een aantrekkelijk tarief.

Voor de jeugd gelden gelukkig geen afstandsbeperkingen meer. Verder hanteren we de regels die door het NOC/NSF zijn opgesteld. De gemeente Waterland heeft een aantal aanvullende eisen. Ook daar zullen we ons aan houden. Je vind de regels in de bijlagen die meegestuurd worden.

De belangrijkste dingen die je moet weten zijn:
• De kleedkamer en kantine blijven gesloten. Advies: ga thuis naar de wc voor je naar het sportveld vertrekt.
• Thuis handen wassen voor je gaat sporten. Als je weer terug komt thuis, opnieuw handen wassen. Ons advies: ga dan lekker douchen.
• Ouders mogen niet langs de lijn blijven wachten. Ze mogen je wel wegbrengen en ophalen natuurlijk. Ophalen graag vanaf 5 minuten voor einde van de les.
• De maximale groepsgrootte is 15 kinderen. Bij 16 kinderen gaan we naar 2 groepen van 8, enz.
• Omdat we veilig en gezond willen blijven sporten kunnen we bij een te groot aantal deelnemers besluiten om deelnemers naar huis te moeten sturen. Natuurlijk hopen we dat het niet zo ver komt.

Voor jongeren t/m 18 jaar verwijzen we naar de Atletiek Vereniging Monnickendam. https://www.avmonnickendam.nl/

Coronavoorschriften NOC/NSF en Gemeente Waterland

Zowel de Gemeente Waterland en het NOC/NSF heeft ons duidelijke richtlijnen gegeven wat wij voor onze bootcamp wel en niet mogen doen. Deze voorschriften zijn bij dit artikel als bijlage gevoegd.

Ons aanbod

Dit is ons aanbod

Bij onze vereniging kan je het hele jaar door op jouw niveau sporten: Alles om je in conditie te brengen en te houden; op elk niveau ven oor elke leeftijd. Sport en gezelligheid samen. Bij ons kun je ook marathons en wedstrijden schaatsen voor kinderen en jeugd. 

Eerste Bootcamp instructievideo

 

Onze trainers erg hun best gedaan hebben om een alternatief trainingsprogramma voor jullie te maken. Klik hier voor de eerste video. Met enige regelmaat krijgen jullie nieuwe oefeningen zodat je niet wekenlang eenzijdig traint.

De oefeningen variëren van buikspieren tot coördinatie tot sprongen vanuit de schaatshouding. Ieder kan dat op zijn eigen niveau doen. Op woensdagavond om 19.30 kun je bijna alle oefeningen in je huiskamer, in je tuin of op de stoep doen.
Voor de algemene conditie is hardlopen en fietsen een prima manier om fit te blijven. Advies is om zowel bij hardlopen en bij fietsen interval trainingen te doen nadat je goed opgewarmd bent. Een interval is heel eenvoudig: gedurende 1 minuut versnel je naar 90% van je vermogen (dan heb je echt geen zin meer om een gesprekje met iemand te hebben) en vervolgens ga je door op het niveau wat je daarvoor liep of reed. Als je ademhaling weer zo is dat je wilt gaan praten herhaal je de versnelling. Herhaal dit minimaal 5 x. Als je het aankunt is meer herhalingen ook goed.

Als je lang gaat fietsen mag je op het eind van je rit  deze serie nog eens 5 x herhalen. Zorg wel dat je de laatste 5 a 6 km naar huis rustig uit kunt trappen.
Bij lange afstandslopen geldt het zelfde: De laatste 10 minuten loop je rustig en ontspannen uit. 

Blijf gezond, blijf geduldig.

Nodig: haal je mails van STG uit je spambox

Kijk regelmatig in je spambox. Selecteer al de mails die ten onrechte in de spambox staat. Klik op het icoon van “Terugzetten naar inbox”. Bij elk mailprogramma heet dit anders. Natuurlijk wil je geen enkel bericht van STG Waterland missen.

Agenda

Woensdag 2 oktober 2019

Shorttrack Hoorn Beginners vrijdag 18:15 - 18:55

t/m 12-03-2021 Inschrijven
Woensdag 6 mei
19:30 – 20:30

Mini-bootcamp voor de jeugd t/m 12 jaar

t/m 23-09-2020
Vrijdag 15 mei

Bootcamp - Zomertraining 2020

t/m 01-10-2020 Inschrijven
Woensdag 12 augustus
19:30 – 20:30

Mini-bootcamp voor de jeugd t/m 12 jaar

Woensdag 19 augustus
19:30 – 20:30

Mini-bootcamp voor de jeugd t/m 12 jaar

Toon volledige agenda